pühapäev, 7. november 2021

Jänesefaktor * Antti Tuomainen

Lugesin 1.-5. november 2021

Ma ei tea, mida ma täpselt ootasin aga igatahes mitte seda!

Vahepeal jahtus mul sarja lugemise hoog veidi maha ning mõnede (küll päris heade) raamatute blogikanded jäid ka tegemata. Mingist kartusest lükkasin soome autori teose lugemist aina edasi. Aga kord alustades haaras see täiesti, ajas kohe kibelema kui muud toimetused segasid ning edasi lugeda ei saanud...

Henri Koskinen võiks iseenesest olla tüüp, keda nii mõnigi lugeja ei pruugiks mõista kuid kuna näeme toimuvat tema mõttemaailma kaudu, muutus ta minu jaoks järjest sümpaatsemaks. Raamatu tegevus viib Henri, end numbrite maailmas kodusena tundva kindlustusmatemaatiku, sellisesse sündmuste keerisesse, mida ta ka parima tahtmise puhul poleks osanud ette kujutadagi. Mina ka ei oskaks. Henri armastust numbrite vastu võiksid iseloomustada näiteks järgmised laused:

"Mu sammud on kiired, tundub, nagu jalad puudutaksid vaevu maad. Mu pea kubiseb numbritest. See on see, mida tõsine ja tõeline matemaatikaga tegelemine annab. Õnne, lohutust, lootust. Mõistlikkust ja loogikat. Ennekõike: lahendusi. Matemaatika võidab. Matemaatika aitab. Matemaatika..."

Henrile tema venna poolt päranduseks jäetud SinuMinuFun seikluspark on igatpidi paras pähkel, mis paigutab peategelase äkitselt keset eluohtlikke sündmusi ja probleeme, mida ta omal moel lahendama asub, kasutades selleks ka oma matemaatilisi andeid. Kuigi oma olemuselt on ta endiselt tõeline numbrimaailma võlur, hakkab uutmoodi elu teda tasapisi vormima, ning sugugi mitte halvas suunas. Inimesed, kes vaid mõned nädalad varem olid talle täiesti võõrad, on saanud omal moel tuttavateks ning tähenduslikeks ning Henri soovib, et neil läheks hästi. Seega avastab ta, et hoolimata keerulistest olukordadest ei tahagi ta enda selja tagant ust kinni lüüa ja lahkuda, ehkki see oleks teatud olukorras täiesti mõistlik ja arusaadav lahendus. Raamatus on ka romantikat, põnevust, ootamatusi, nii et tasub lugeda küll - juba mõtlengi, kust mõne järgmise Antti Tuomanen'i raamatu kätte saaks!...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar