neljapäev, 5. jaanuar 2023

Elus * Rain Siemer ja Jaana Maling

 

Lugesin 25.-26. august 2022

Minu jaoks ülimalt positiivne raamat, mis kirjeldab väga isiklikult ja otse seda olukoda, millesse Rain Siemer pärast oma diagnoosi saamist sattus. Muidugi on raske lugeda ja kaasa mõelda, et ükskõik keda meist võivad tabada nii rasked saatuselöögid, millega toimetulekuks vajame kogu oma jõudu, jaksu, vääramatut usku ja positiivset suhtumist. Aga minu arvates enam paremini kui Rain Siemer poleks võimalik sellele kõigele vastu astuda ja sellest ka päriselt õppida. Loodan südamest, et kes iganes sarnasesse olukorda satub, suudab ammutada sellest raamatust jõudu, näpunäiteid, usku - kõike, mida sellel raskel teekonnal vaja läheb! Raini mõtisklused võivad olla toeks ka neile, kellel polegi oma tervisega nii tõsiseid katsumusi, sest need on tegelikult mõtted ja tõdemused, mis saavad aidata meil igapäevaselt oma elu täisväärtuslikumalt elada. 

"Olen mõelnud, et kas mul oli õnne saada terveks? Kas õnnel oli sellega üldse mingit pistmist? Mulle tundub, et me kõik vajame aeg-ajalt õnne, aga me peame selle saamiseks ka ise midagi tegema. Ma mõtlesin palju ja andsin õnnele võimaluse ise minu juurde tulla."

"Oleme loodud alalhoidlikeks ja see ei lase meil meie tegelikust potensiaalist aimu saada. Aga ekstreemsetes olukordades näeme kui võimsad me tegelikult oleme. Edaspidi oskame juba sellega arvestada ja oma sisemist jõudu paremini ära kasutada. /.../ Piirid nihkuvad. Ja kui mõni väljakutse tundubki võimatuna, tuleks see ikkagi vastu võtta, sest tõenäosus, et sa saad hakkama, on suurem, kui see, et sa ei saa. Mulle tundub, et ebõnnestumised toimuvad madalamal tasemel ehk väiksemate ja ebaoluliste asjadega. Kui inimene tõeliselt keskendub ja enda jõu kokku võtab , siis suured ja vinged asjad ka õnnestuvad."

"Olen tänulik kõige eest. Olen tänulik ka haiguse ja raskuste eest, sest ilma nendeta ei vaataks ma elule nii nagu täna. Oskan nüüd nautida rahulikult voolavat elu. Jah, siia juurde käivad ka keerulisemad ja raskemad ajad, sest selline see inimelu kord on. Saan öelda, et olen oma teel tundnud ja kogenud palju koledat, aga veelgi rohkem ilusat."

"Elus on palju ootamatusi ja pöördeid. Iga kivi ja nurga taha ei näe, iga sündmuse põhjus ei ole meile selge. Mõnikord on meie ainus valik olukorraga leppida ning edasi minna, usku ja lootust kaotamata. Mul on hea meel olla elus. Iga päev on uus elu ja uus algus, iga päikesetõus on kingitus ja iga sõõm värsket õhku on väärt rohkem kui kogu maailma varandus."  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar