reede, 17. september 2021

Howli liikuv kindlus * Diana Wynne Jones

 

Lugesin 15.-17. september 2021

Selle raamatu järgi vändatud anime oli minu laste jaoks mõned aastad tagasi nii põnev ja ootamatu, et seda tuli tingimata koos vaadata. Nimelt on film tegelikult oma sündmuste poolest raamatust hirmutavam - mitmeid filmis ette tulnud sõja- või muid õudusi raamatuversioonis vastu ei tulnudki...

Piinlik tunnistada aga mul polnud varem aimugi, et film on sündinud Diana Wynne Jones'i raamatu põhjal. Siiski pärast raamatu avastamist polnud mul kartust, et äkki mulle algne versioon ei meeldigi. Minu arvates on tegelaste karakterid raamatus ja filmis uskumatult sarnased, ent raamat võimaldab ehk isegi veidi enam nende olekut ja iseloomujooni välja tuua.

Lühitutvustus on raamatul kenasti olemas, seega ei tunne vajadust sündmustest täpsemalt kirjutama hakatagi. Kui nii saaks, võiksid enamus inimesi ollagi nagu Sophie Hatter, kes oma mõnusa sihikindluse ja pealehakkamisega suudab kõikjalt läbi tulla ning igasugu keeruliste olukordadega hakkama saada. Kogu raamat - kirjeldused, tegelased, huumor ning fantaasia - kõik on väga nauditav.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar